Allround projectmedewerker Cultuur, Gemeente Utrecht 

Wapen van de Gemeente Utrecht

Allround projectmedewerker Cultuur, Gemeente Utrecht, 24 uur

Als spin in het web zie jij wat er op de afdeling Culturele Zaken moet gebeuren en pak je actief de organisatie op. Als
allround projectmedewerker zorg je ervoor dat onze culturele projecten tot in de puntjes geregeld
zijn!

Waar ga je werken? 
Je werkt voor de afdeling Culturele Zaken, waarin alle sectoren van de kunst
vertegenwoordigd zijn. Binnen de afdeling Culturele Zaken werk je bij het team
Ondersteuning, met nog een allround projectmedewerker, een projectondersteuner, een
managementassistente en een communicatieadviseur en -ondersteuner. Jullie vormen samen
één ondersteuningsteam voor de hele afdeling (18 fte). Omdat de afdeling relatief klein is,
wordt er veel gewerkt in netwerken. Zowel binnen als buiten de gemeente. Als allrounder
ben je flexibel, proactief en houd je van aanpakken en organiseren, zonder dat je het werk
van een beleidsadviseur overneemt. Je werkt nauw samen met de overige ondersteuners en
met de beleidsadviseurs. We vullen je functie parttime in. Samen met een tweede parttime
allround projectmedewerker verdeel je je werkzaamheden en zorg je ervoor dat jullie elkaar
kunnen vervangen.

De afdeling Culturele Zaken zet in op een samenhangend cultuurbeleid en op stimulering en
versterking van het culturele klimaat in de stad, met een breed (publieks)bereik. Daar draag
je vanuit je rol aan bij.

Dit is je werk
• Je verricht (administratieve) werkzaamheden voor verschillende cultuursubsidies,
zoals projectsubsidies. Je beoordeelt aanvragen, bewaakt procedures, reageert op
(bewoners)vragen, archiveert stukken en zorgt ervoor dat dossiers compleet zijn. Je
werkt hierin nauw samen met het gemeentebrede subsidiebureau.
• Je verricht administratieve en productionele werkzaamheden voor kunstopdrachten in
de openbare ruimte. Je stelt opdrachtbrieven op, bewaakt het inkoopproces, bewaakt
planningen en organiseert openingen. Je hebt daarnaast een overzicht van de
beeldende kunstcollectie en zorgt ervoor dat de database met kunstwerken en
websites (zoals www.kunstindeopenbareruimte-utrecht.nl) actueel blijven.
• Je hebt aantoonbare affiniteit met de verschillende kunst- en cultuurdisciplines.
Daardoor kan je de artistieke kwaliteit van aanvragen en producties inschatten. Jouw
affiniteit maakt ook dat je verschillende processen begrijpt, zoals
huisvestingsvraagstukken waar meerdere afdelingen bij zijn betrokken.
• Je verricht organisatorische werkzaamheden voor events en producties, zoals een
participatiebijeenkomst met inwoners of kunstenaars. Je zorgt er bijvoorbeeld voor
dat er een draaiboek ligt, de uitnodigingen worden verstuurd, taken worden verdeeld,
praktische faciliteiten worden geregeld en verslag wordt gelegd.
• Je schakelt met externe commissieleden die werken voor Culturele Zaken. Denk aan
het inplannen van commissieleden voor vergaderingen, logistiek rondom stukken en
allerhande (praktische) vragen van commissieleden die beantwoord moeten worden.
• Je monitort (feitelijke) trends en ontwikkelingen aangaande subsidies en opdrachten
die vanuit Culturele Zaken worden verstrekt, zodat die informatie verwerkt kan
worden in verantwoordingsrapportages. Denk bijvoorbeeld aan de indicatoren die in
de begroting en verantwoording worden opgenomen, maar ook aan interne
managementinformatie rondom subsidies en producties.
• Je coördineert de werkzaamheden in het ondersteuningsteam, op basis van de
behoeften van de afdeling. Die behoeften kunnen veranderen en daar beweeg je in
mee. Je zorgt ervoor dat de planning van de ondersteuners flexibel genoeg is om
hierop in te spelen. In al jullie werkzaamheden ben je alert op een efficiënte en
effectieve inrichting van de werkzaamheden. Indien je risico’s signaleert, trek je tijdig
aan de bel.

Kortom: jij ziet wat er moet gebeuren, rolt je mouwen op en gaat aan de slag. Verschillende
projecten/activiteiten tegelijkertijd? Geen probleem, jij schakelt makkelijk van het één naar
de ander.

Dit bieden we je
We willen dat je met plezier naar je werk komt. Dat plezier bestaat uit prettige collega’s, een
fijne werksfeer en een veelzijdige job met een uitdagende set verantwoordelijkheden.
Tegelijk hoort daar een passend salaris bij. Onderstaand vind je ons aanbod, kijk ook even
verder op de onderstaande link voor de rest van de voorwaarden.

• Een 24-urige werkweek met een bruto maandsalaris tussen de € 2759 en €4048 op
basis van 36 uur (schaal 9). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en
ervaring. Inpassing in de tijdelijke aanloopschaal behoort tot de mogelijkheden.
• Een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar met 1 maand proeftijd, met
uitzicht op een vast contract bij goed functioneren.
• Een Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan
naar jouw eigen omstandigheden. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van extra
verlofuren. De hoogte van het Individueel Keuze Budget (IKB) is 17,05% van je salaris.
• Voor een overzicht van alle overige arbeidsvoorwaarden, zoals reiskostenvergoeding
kijk je hier.

Dit vragen we van je
• HBO werk- en denkniveau
• Kennis en ervaring omtrent het gebruik specifieke ICT systemen, gericht op
subsidieprocessen, gegevensverwerking (Excel) of archivering
• Affiniteit met en kennis van kunst, cultuur en de culturele sector
• Je bent accuraat, zorgvuldig, digitaal vaardig en communicatief
• Je kunt de rust bewaren, ook als er meerdere ballen in de lucht moeten worden
gehouden

Dit is handig om te weten
Enthousiast geworden om als allround projectmedewerker aan de slag te gaan voor de
gemeente Utrecht, solliciteer dan direct. Heb je vragen over de vacature neem dan contact
op met Ilhan Tekir, 030 – 28 61399 . Heb je vragen over de procedure of de organisatie? Neem
dan contact op met Chawa Verwer, 030 – 286 2798.
Deze vacature is speciaal bedoeld voor een medewerker met een arbeidsbeperking. Dus
mocht je je herkennen in het profiel en je bezit de juiste kennis en vaardigheden, dan nodig
ik je graag uit om te reageren.
De gemeente Utrecht is een inclusieve organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de
kracht van de diversiteit van medewerkers inzet om betere resultaten te halen voor de stad.
Talent als basis, diversiteit als kracht. Naast je kwaliteiten, talenten en motivatie breng je
ook jouw leeftijd, geaardheid, achtergrond of arbeidsbeperking mee. Je bent van harte
welkom!