Receptioniste Port of Amsterdam

Werken bij Port of Amsterdam

 Port of Amsterdam is de vierde haven van West-Europa en verantwoordelijk voor de ontwikkeling, exploitatie en het beheer van de Amsterdamse havenregio. De haven van Amsterdam maakt deel uit van de grootste ‘airport-seaport-city’-combinatie in Europa. Daarmee is het een belangrijke motor voor de regionale en nationale economie. Port of Amsterdam is een Port of Partnerships: samen met partners werken ze aan een haven die steeds meer waarde oplevert voor klanten en omgeving, maar nemen ook het voortouw in de verduurzaming van de haven. Het bedrijf is al enige tijd in ontwikkeling van een verticaal naar een horizontaal georiënteerd bedrijf, om zo meer wendbaar te worden en beter in te  kunnen spelen op de steeds sneller veranderende omgeving. Talenten tot hun recht laten komen, plezier in het werk, verantwoordelijkheid en vertrouwen krijgen, sneller tot resultaat komen, succes vieren. Het zijn allemaal metrics waarop wordt gestuurd om deze verder te ontwikkelen.

Functieomschrijving

Als Receptioniste bij Port of Amsterdam ben je verantwoordelijk voor het ontvangen van bezoekers en het beantwoorden van de telefoon. Je zorgt er bijvoorbeeld voor dat bezoekerspassen, sleutels van dienstauto’s, bedrijfsfietsen en NS Business cards netjes worden afgegeven. Ook controleer je in het registratiesysteem of deze na gebruik weer ingeleverd zijn. Als dit niet het geval is, zorg je er voor dat dit alsnog gebeurt.

Daarnaast beantwoord je vragen van medewerkers en help je hen met logistieke zaken, zoals het reserveren van vergaderzalen, fietsen en dienstauto’s. Ook onderhoud je contact met de cateraar over bestellingen en het verloop van de catering. Je bent het eerste aanspreekpunt voor kleine praktische zaken, bijvoorbeeld als een laptop of apparaat niet werkt. Soms los je problemen zelf op, en soms schakel je de hulp van de Facilitaire Dienst in. Tot slot ben je verantwoordelijk voor de bedrijfshulpverlening in het gebouw. Je verleent eerste hulp en je bent het aanspreekpunt voor Politie en Brandweer in het geval van calamiteiten.3

De receptie is elke werkdag bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur. Je bent onderdeel van team Receptionisten, dat uit twee andere collega’s bestaat. Daarnaast heb je veel contact met de Facilitaire Dienst.

Als je het leuk vindt om de hele dag mensen te woord te staan en te helpen, en je het uitdagend vindt om te prioriteren aangezien collega’s soms veel tegelijkertijd van je vragen, dan is dit een baan voor jou.

Er wordt een grote bestelling op een pallet geleverd bij de receptie. Wat doe je?

Het is jouw verantwoordelijkheid om te zorgen dat brieven en bestellingen op de juiste plek terechtkomen. Je zoekt uit aan wie de bestelling geadresseerd is en neemt contact op met deze collega. Als de collega niet aanwezig is, zorg je ervoor dat de bestelling naar de juiste plek in het gebouw wordt gebracht. In het geval van een zware pallet, schakel je de hulp in van sterke collega’s die jou kunnen helpen met tillen. Tot slot zorg je ervoor dat alles administratief goed wordt afgehandeld.

Wat is vereist?

Vmbo-diploma

Minimaal 2 jaar relevante werkervaring

Goede beheersing van Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift. Beheersing Engels en Duits is een pré

Snel tussen taken kunnen afwisselen, goed kunnen samenwerken

Klantvriendelijk, initiatiefrijk en zelfstandig

 Wat krijg je?

€1.858 – €2.840 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)

13e maand, levensloop- en ziektekostenbijdrage, garantietoelage

40-urige werkweek

22 vakantiedagen (+ feestdagen, waaronder Goede Vrijdag, 1 en 5 mei), feestdagencompensatie

Persoonlijk ontwikkelbudget van € 2.000,- en individueel keuzebudget

Gedeeltelijk betaald ouderschapsverof

 

Vacature staat met nadruk ook open voor iemand met een visuele beperking. Vacature houder is Johan Boekhoudt,

Sollicitaties stuur je in eerste instantie naar roos@incluvisie.nl.  Van daar uit worden de vacatures door gestuurd.